THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, August 16, 2011

:::haKikaT pERciNtaaN:::

inilah ungkapan yang selalu dituturkan oleh remaja sekarang
bila berjumpa sahaja seseorang lelaki ataupoon perempuan 
senang kebenoh mengungkap perkataan cinta
adakah itu cinta yang sebenarnya...???
cinta itu sedia ada dalam diri seseorang tapi cara kita untuk mengawalnya sahaja
itu yang merumitkan diri kita.
Dalam kehidupan kita...
cinta itu terbahagi pada tiga keadaan
bacalah keadaan ini dan motivasi diri anda..
anda dalam keadaan yang mana..

Situasi pertama 

Cinta kerana nafsu

ketika aaron sedang berjalan, dia ternampak seorang gadis yang sangat ayu..tubuh badan nya sungguh memikat aaron..Aaaron adalah seorang budak yang sangat dikenali di sekolah..dia adala seorang jejaka yang sangat digilai oleh perempuan disekolah nya..balik pada wanita yang telah memikat hati aaron tadi...
aaron tanpa segan silu dia terus jumpa budak perempuan itu....sampai sahaja dihadapan permpuan itu..
aaron terus bertanya..

aaron : Assalammualaikum cik adik manis....tadi saya nampak awk jalan keseorangan..nak balik rumah ker...kalau nak balik boleh saya hantarkan... 
fasha : waalaikummusalam...tak mengapalah...lagipon rumah saya dekat jer...tak nak menyusahkan awak jer...
aaron : mana ada menyusahkan..kalau cik adik tak sudi tumpang saya...itu lagi menyusahkan saya tau..
 (mood : nak tengok cair tak budak perempuan ni)
fasha : yela2 tapi saya tak tahu poon nama awak siapa....saya nie susah sikit nak bercakap dengan                   
orang yang saya tak kenal...
aaron : ha'ah lupa pulak saya nak kenalkan diri saya...saya aaron...budak kat sini panggil saya malik...
 what is your name...???
fasha : nama saya fasha...boleh panggil fasha...owh awak lah nie yang laki paling popular kat sini kan....
bila saya pergi mana2 jer.....perempuan selalu bergosip tentang awak....
aaron : yeke......macam tak percaya pulak....jom saya hantar awak balik....saya parking kereta kat        
sana....jom....
fasha : jangan tak percaya sangat lah....hahahahaha betul niy tak susahkan awak....jommm....
         
apabila sampai sahaja dirumah fasha......
fasha : haaaaa tue rumah saya....
aaron : fuuhhhhhh!!! besarnya rumah awak...bapak awak kerja apa niy...
fasha : yeke...mana ada biasa jer....bapa saya kerja sebagai pengarah/penerbit filem...kalau awak nak
tahu citer kl gangster tue bapa saya yang mengarah nya....
aaron : owwwwhhhh yeke (dalam hati berkata : aku tak tanya pulak bapa dia terbitkan cite apa)..haaa
okay lah saya balik dulu ea....selamat berkenalan...nie number saya...nanti call lah jangan mesej  
tau...bab saya tak de kredit nak balas....
fasha : okay.......thanx hantar saya...hmmm okay nanti saya tpooonnn ea....selamat berkenalan aaron...

selepas perkenalan itu mereka terus bergayut sampai lewat malam...perangai fasha ponnn sudah berubah...dia dah mula pandai berbohong ibu nya semata2 dapat bersama aaron...
selang beberapa bula mereka semakin intim dalam perhubungan...sehingga pada suatu malam...aaron menghantar fasha balik rumah....pada malam tersebut fasha balik lewat malam....dia tidak tahu yang ibu nya merisaukan dia dirumah....
dalam perjalanan.....aaron berhentikan kereta nya disebuah tempat yang gelap...yang jauh dari pengetahuan orang ramai....apabila berhenti fasha pooonnn bertanya kepada aaronn,,mengapa aaron berhentikan kenderaan nya disini....aaron tanpa segan silu telah membuka baju nya dan memaksa fasha bersetubuh dengan nya...fasha ketika itu sedih.....dengan masa depan yang gelap.....selepas aaron sudah puas bersama dia...
aaron ponnn menghantar dia pulang ke ruma...fasha ketika itu menangis tanpa henti....
selang beberapa hari....aaron telah bertukar sekolah...fasha bertambah sedih kerana mahkota yang dipertahan kan telah jatu kepada lelaki yang tidak bertanggungjawab...
selepas kehilangan segalanya....fasha telah membunuh diri sebb malu dengan dirinya..
                    
                     

Situasi kedua

Cinta kerana iblis/syaitan

Ketika ajib berbual bersama rakan sepejabat dia....dia ternampak seorang wanita yang sangat cantik...wanita itu telah memikat hati dia yang pada dulu nya dia tak pernah rasa apa yang dia rasa kan sekarang...lelaki itu terus memandang perempuan itu....tapi tiba2 hadir lelaki yang tidak dikenali siapa gerangan nya...
selang beberapa jam kemudian....semasa ajib mahu pulang kerja....ajib terserempak dengan wanita tadi....ketika wanita itu sedang menunggu teksi di bustop...apabila "Rezeki datang bergolek" ajib tidak membuang masa mengajak wanita itu pulang bersama dia...hmmm pada mulanya wanita itu tidak mahu tapi selepas ajib menggunakan ayat "tahap Mahadewa" ajib berjaya mengajak wanita itu pulang bersama dia...
semasa dalam perjalanan :
ajib : siapa nama awak....???awak berkerja dimana..
zura : nama saya zura...siapa nama awak...???owwwhhh saya bekerja dipejabat pos sebagai kerani..
ajib : nama saya najib.tapi blh panggil ajib jer...owwhhh awak kerja kat situ...ala dekat jer dengan tempat                   kerja saya....saya kerja kat CSL mobile...depan pejabat pos..tempat awak kerja...
zura : owh....tapi tak pernah pulak jumpa awak ek...
ajib : awak memang tak pernah nampak saya...tapi saya masa tue makan dekat warung jamilah saya nampak dengan seorang lelaki....blh saya tahu siapa laki yang awak jumpa masa tue...
zura : owhhh teman rapat saya ....kenapa????
ajib : tak da papelah...saja tanya..(dalam hati berkata : tapi macam mesra jer)...mana rumah awak...
zura : haaa itu rumah saya....yang warna hijau tue....
ajib : besarnya rumah awak....hahahahahah :)
zura : hmmmm mana adalah.,...biasa jer....okay ea...saya balik dulu ea...thanx hantarkan saya blik...
ajib : welcome...hahahahaha awak2 jap2...nie number saya....apa2 contact lah saya ea,....okay hati taw....jatuh bangun sendiri lah ea....

selepas perkenalan tue.....mereka semakin rapat...tapi ajib ada rasa tak puas hati dengan lelaki yang masa tue zura jumpa....dia menjadi orang ketiga....dalam perhubungan mereka.....pada masa yang sama zura pon ada hati pada laki tue sbb mereka sudah lama berkenalan...dengan rasa tak puas hati itu ajib telah mendapat kan zura dengan cara membomoh kan zura supaya zura jatuh ke tangan ajib....
akhirnya zura menjadi milik ajib.....tapi rumahtangga mereka tidak lama....
selang beberapa bulan mereka berkahwin...mereka sudah bercerai...atas sbb tertentu.....



Situasi ketiga

Cinta dari Allah

Johan adalah seorang pendakwah yang menyebar ajaran islam....johan telah banyak memberi kata2 semangat, menarik orang bukan islam masuk islam, telah banyak memperagungkan Allah, dia telah menceritakan kepada orang ramai tentang kekuasaan Allah...bagi dia hidup nya,,dia nak isi dengan mengenali Allah......dia tidak pernah rasa cinta dengan wanita...bagi dia cinta dengan pencipta-Nya lagi mendatang faedah dari cinta dengan manusia yang tidak bawa pergi kemana2 dan membuang masa sahaja...
sudah banyak wanita yang telah cuba menambat hati johan...tapi gagal...bagi mereka hidup johan memang dihabiskan dengan memuji Allah s.W.T sahaja...
sampailah johan pergi ke sebuh tempat yang belum pernah dia pergi...ketika itu johan tiada tempat untuk berehat....sampailah johan jumpa sebuah rumah yang ada penghuninya...ketika itu johan sangat bersyukur kepada Allah keran memberi sekali lagi nikmat hidup baginya...
sampai sahaja dirumah itu.....dia telah disambut dengan penuh kegembiraan...orang lain senang sahaja bergaul dengan nya...johan telah mengamalkan sikap peramah dengan insan yang lain bagi nya semua makhluk setaraf sahaja...tiada yang hebat baginya....johan telah bermalam dirumah itu....
Pada keesokan hari nya...johan ternampak seorang gadis yang berpakaian cara islam lalu didepan nya...gadis itu tunduk semasa lihat ada laki dihadapan nya...sudah lama mengembara itu lah pertama kali johan melihat gadis sesopan itu....johan terharu sangat...dia memandang kelangit adaka wanita itu jodoh ku Ya Allah....
selan beberapa jam kemudian,,,,dia telah nampak gadis itu lagi...gadis itu rupanya anak kepada tuan punya rumah ini...jihan melihat gadis itu sangat sesuai dengan dia....
tanpa membuang masa jihan pooonnn menikahi dia....
dia tak mahu menambah dosa dlam hidupnya....
mungkin itulah cinta dari Allah S.W.T...


Haaaaaaa!!!!! anda sudah membaca nya kan....anda rasa anda pada situsi yang mana....
hahahahahahahaa :)
saya pooonn tak tahu cinta saya pada situasi yang mana...
sama2 lah kita muhasabah diri kita ea.....
okay jumpa dilain pos ea.....







daaaaaaaaa...Assalammualaikum dan selamat beramal...




0 comments: